Index ¦ Archives ¦ Atom

Twoj-pomysl.pl - pomysł na stronę

Twoj-pomysl.pl

Wstęp

Twój pomysł, Inwencje.pl hmmm,

Jesteś mądry. Masz super pomysł. A tu co? Rzeczywistość cię przytłacza. Nikt nawet nie chce Cię wysłuchać. Rodzina się naśmiewa z twojego abstrakcyjnego, albo nierzeczywistego pomysłu. Jest jedno miejsce w sieci, gdzie możesz spotkać ludzi takich jak Ty, którzy postanowili podzielić się swoimi pomysłami.

Zapraszamy też pomysłobiorców - firmy, osoby prywatne, którym brakuje pomysłów. Korzystajcie z naszej bazy, kontaktujcie się z autorami!

Target

Do kogo kierujemy ten pomysł?

Do ludzi którzy nie są tylko konsumentami rzeczywistości, ale chcą ją kreować. Nie na zasadzie hedonizmu, ale pobudek prostych - chcą się dzielić swoimi pomysłami którymi nie mogą w rzeczywistym życiu się z nikim dzielić.

U nas na stronie można wpisać pomysł, usłyszeć opinie, modyfikować, proponować w burzy mózgów dodatki do kogoś pomysłu.

Opis pomysłu

Taki normalnie brainbank :) albo inventbank.

Strona na której trzeba wpisać swój pomysł, na podstawie niemalże wypasionego do granic szablonu pomysłu. Następnie określamy dostęp do swojego pomysłu. Czyli, prawa. Każdy pomysł komercyjny składał by się z dwóch, trzech etapów.

  1. Pierwszy etap - ogólny opis dostępny dla wszystkich, czyli generalny opis pomysłu.
  2. Drugi poziom to dokładny opis, dalsze etapy to na przykład projekt.

Całość podejścia polegała by na odpowiednim, znaczy inteligentnym przekazaniu pomysłu, tak aby potencjalny klient zechciał wykupić dostęp.

Oczywiście w bazie znajdowały by się i darmowe pomysły które przyciągały by ludzi z czystej ciekawości. Ja na przykład pomysłami chętnie się dziele, bo mam taki charakter. Wiedząc, że jakiegoś nie zrealizuje, po co mam go trzymać, jeśli jakaś osoba może go wykorzystać. Albo będzie chciała mnie użyć jako wdrażacza tego pomysłu.

Działało by to na zasadzie "pomysłu na biznes" w [biznesforum], ale nie było by chaosu, tylko przemyślane, bo autorzy strony dawali by zezwolenie na dodawanie pomysłów do wyświetlania.

SWOT

Siły

  • nie ma miejsca gdzie ludzie dzielą się dobrymi pomysłami
  • miejsce przyciągało by inteligentnych ludzi z pomysłami, a co za tym idzie:
  • miejsce przyciągało by firmy i pieniądze,
  • dwa powyższe punkty powodowały by wzajemne nakręcanie
  • prostota wykonania (w sensie skryptu)

Słabości

  • ludzie będą nie rozumieć czemu dzielić się pomysłami
  • ludzie nie będą chcieli się dzielić swoimi wypieszczonymi pomysłami
  • mogą przyjść ludzie którzy (tylko) myślą, że mają dobre pomysły
  • trzeba będzie stworzyć kryterium "fajności", które może być błędne

Możliwości

  • nisza w internecie
  • rozwój strony ze względu na zainteresowanie

Zagrożenia

  • słaba oglądalność zabije serwis
  • skąd pieniądze na finansowanie tego wszystkiego :-) ? czyli ogólnie:
    • brak reklamodawców
    • brak ludzi interesujacych się dzieleniem pomysłów

© Piotr Lemiesz.