Index ¦ Archives ¦ Atom

Pomysły: "Take The pixels" - gra powierzchniowa

Nowa seria!

Tym wpisem zaczynam nową serię "Pomysły".

Trzymam wiele mądrych pomysłów w ciszy mojego komputera. Ale przecież one tam zapleśnieją. Może ktoś je wykorzysta i zostanie milionerem?

Zatem dziś pierwszy pomysł: Gra powierzchniowa.

Gdybyś czegoś nie rozumiał, chętnie wytłumaczę.

Wstęp

take the pixels

Lubisz spędzać czas przy głupich internetowych multiplajowych gierkach? Nie? A wyobraź sobie że kupa ludzi lubi i traci dużo czasu.

DAJMY IM MOŻLIWOŚĆ POTRACENIA CZASU U NAS!

Target

Do kogo kierujemy ten pomysł?

Ludzie którzy lubią tracić czas (a oznacza to że i pieniądze). A w ewentualnym rozwoju pomysłu w kierunku hazardu, targetem byli by ludzie którzy chcą na takiej grze zarobić.

Opis pomysłu

O co kaman?

Zasada jest prosta. Znasz grę GO? Polega ona na zdobyciu jak największej powierzchni. Tak i my, będziemy mieli planszę do gry. Kwadratową (np 100 na 100). Każdy może się zalogować i grać o nową powierzchnię wokół swojego piksela którego dostaje od nas. Każdy może grać tylko o przylegające piksele. Gdy więcej jest chętnych na danego piksela, to odbywa się losowanie (o sile losowania decyduje ilość dotychczasowych pikseli (wojsk)).

Gra prosta do zrobienia, prosta w obsłudze. Na prostotę tu stawiam osobiście (P).

"Ale zaraz zaraz, gdzie tu zysk?" pomyślisz. Tak, wydawać by się mogło że to głupi pomysł niezyskowny. Ale kupę ludzi lubi grać w jakieś tam gry - typu kurnik, typu tibia. Uważam że warto zrobić kolejną grę gdzie w praktyce cała gra będzie się sama grać (bo będzie po prostu ustalana strategia), jednak, będzie można osobiście wpływać na przebieg gry, wyklikując miejsca strategiczne do ataku. Jeśli przyjdą ludzie w to grać, to i przyjdą pieniądze.

Ja tam mam jeszcze na dodatek takiego planu, że można by było wprowadzić element hazardu, na przykład żeby wejść do gry trzeba by było wysłać kasę np 10 zł, jak wejdzie np 20 osób do gry to wtedy już jest 200 zł na nagrodę końcową. I każdy będzie grał żeby wygrać. Albo nawet grę zrobić za darmo, a sponsora jakiegoś na nagrody. A na przykład wszędzie na pikselach były by reklamy tego sponsora i tak dalej.

Takich prostackich pomysłów apropo tej gry mam wiele. Najpierw oczywiście samą grę trzeba by było zrobić w sensie silnik, a potem dalej działać.

SWOT

Siły

  • prostota
  • wizję na przyszłość do zarobienia kasy

Słabości

  • silnik może być źle zaprojektowany
  • silnik moze byc trudny do napisania
  • grafika może być ciulowa
  • gra moze być niegrywalna

Możliwości

  • wiele mozliwosci osiagniecia zysku - poprzez hazard, reklame, sponsoring

Zagrożenia

  • jak to zwykle mnie męczy - podatki i obostrzenia prawne na temat wygrywania kasy w grach losowych... tu trzeba by dobrze wybadać

© Piotr Lemiesz.