Index ¦ Archives ¦ Atom

"Jak zdobyć klienta" Fred Wiersema #20/2010

image0

Źródło książki

Lokalna biblioteka.

Powód wyboru akurat tej książki

Książka biznesowa na kwiecień. Zachęcił mnie też tytuł odpowiadający na pytanie nurtujące dużą ilość ludzi.

Treść książki w kilku słowach

Wbrew pozorom nie jest to książka o tym jak zdobyć klienta. Jest to książka mówiąca o metodzie na utrzymanie/zdobycie klienta - a mianowicie na Ingtegracji z klientem.

Po prostu, nie należy się nastawiać na klienta, na jednorazowy zakup, na brak zaufania, a integrować się jak najgłębiej. Ma to dwie ważne zalety:

  • zwiększa się zaufanie
  • integracja powoduje trochę uniezależnienie się wzajemne, więc głębsze relacje panują, i następuje efekt synergii

Opisane jest wiele aspektów tego zagadnienia, w sam proces zdobycia jako takiego, autor się nie wgłębia.

Co Mi dała ta książka?

Jak dla mnie, było to miłe wzbogacenie wiedzy o, hmmm, wiedzę właśnie na temat tej integracji. Jeszcze głębiej uświadomiłem sobie, że klient nie potrzebuje wiertła, a potrzebuje dziury. Zrozumiałem też wartość tej integracji, w sensie: warto zagłębiać się we współpracy, warto zagłębiać się w pozytywnych relacjach i zaufaniu. Ale też i czasem kończyć w odpowiednim momencie współpracę.

Podsumowując

Polecam książkę, fajnie się ją czyta, nie jest opaśna, w szczególności jak jest za darmo w bibliotece he he.

© Piotr Lemiesz.